Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / עיצוב פנים, הלבשת הבית ומה שביניהם

עיצוב פנים, הלבשת הבית ומה שביניהם

אדריכלות, עיצוב פנים והלבשת הבית? מזית פלאצ'י, מעצבת הום סטיילינג באה לעשות סדר –

אדריכלות, עיצוב פנים והלבשת הבית מאוד דומים אך מה ההבדל ביניהם:

עיצוב פנים הוא תחום התמחות המגיע מהאדריכלות. אם באדריכלות העיסוק העיקרי הוא בתכנון המבנה החיצוני ותכנון שלד הבית, עיצוב הפנים עוסק בתכנון, בשינוי ובעיצוב חללים פנימיים. בעיצוב פנים מתקיים שילוב בין היופי של החלל לבין השימושיות והנוחות שבו. מעצב הפנים ישלב בין החלל הפנימי תוך שימת דגש על האופי המיוחד של כל חדר וחדר בחלל  לבין צורכי הלקוח.

עבודתו של מעצב הפנים, כוללת תכנון וחלוקה של חללים פנימיים הן בחללי מגורים (כדוגמת: בתים, דירות ובתי מלון) והן בחללים ציבוריים (כדוגמת: קליניקות ומבני ציבור). מטרתו של המעצב היא לממש את הפוטנציאל הגלום בחלל, תוך התאמתו המלאה לצרכים, לדרישות ולתקציב הלקוח.

"הלבשת הבית" (הום סטיילינג) מהווה חלק מעולם עיצוב הפנים, ללא צורך בשבירת קירות ושינוי החלל הפנימי. עבודת המעצב מתמקדת במלאכת הריהוט, בחירת הצבעים, טקסטורות, ווילונות, שטיחים, תאורה, תמונות, אקססוריז וכדומה. המטרה היא ליצור מראה חדש ורענן שעונה לקונספט מסוים שגובש מראש אשר יתחבר לקו העיצובי של החלל בשילוב צרכיו וסגנונו של הלקוח.

תכנון ועיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לבעל חשיבות כה גדולה שאין פינה בבית אשר נחשבת כחסרת חשיבות – כזאת שלא זוכה להתייחסות עיצובית.  אחת הדוגמאות הטובות לכך היא אותה נקודה בבית שכולנו פוגשים ברגע שאנחנו נכנסים לבית ויוצאים ממנו – הכניסה. כיצד הפכה הכניסה לחלל המגורים או העסק, מנקודת מעבר סתמית בדרך למרכז החלל לכזאת שזוכה לתשומת לב עיצובית?

הסיבה לחשיבות העיצובית הרבה הניתנת לכל פינה בחלל היא שלכל אחת מהפינות יש השפעה רבה על מי ששוהה בהן. כך לדוגמא, כשאנחנו נכנסים לחלל הבית או העסק, הכניסה היא זאת אשר יוצרת את הרושם הראשוני, את קבלת הפנים ואת התחושה המיידית לגבי "אופי החלל". היא זאת אשר תיתן לנו את התחושה הביתית החמימה, תרגיע את הלחץ והעומס שהבאנו איתנו מבחוץ, תאפשר לנו להתחבר למקום ועוד.

דוגמאות לחללים בהם נוכל לשלב בין עבודת העיצוב והלבשת הבית בעזרת מעצבת הום סטיילינג

פינת אוכל, מטבח וסלון

המטבח והסלון הם המתחמים שאנשים נוטים לשהות בתוכם את מירב השעות הפעילות שלהם בבית: אלו הם חללים שבהם מתקיימות שיחות משותפות, ארוחות מתבשלות וחוויות משפחתיות נרקמות. גם כאשר אנשים "מבחוץ" מגיעים אל הבית, לרוב הם ישהו בחלל האירוח או במטבח, לכן הדגש בעיצוב המקומות הללו צריך להיות על נוחות ועל ויזואליות שנעימה לעין.

בהתאם לסגנון המועדף על בעלי הבית, ניתן לבחור פריטים שיהוו רקע נאה ש"עוטף" את אזור ההתכנסות המרכזי של הבית, אך לא ימשכו תשומת לב רבה מדי – זאת על מנת שלא יהפכו למסיחי דעת.

עיצוב חדר רחצה

לאורך כל תהליך היצירה וה"הלבשה" של חדר הרחצה, צריכים בעלי הבית ביחד עם המעצבת לזכור שהאיזון בין היופי לפרקטיקה – הוא חשוב במיוחד, כיוון שחדר האמבטיה ממלא תפקיד חשוב בחייהם של כל אחד ואחת מהדיירים. כאשר החלל גדול דיו, או כשבבית ישנם שני חדרי רחצה המיועדים להורים ולילדים בנפרד, ניתן "לשחק" יותר עם הפריטים ולאפשר מרחב בחירה גדול יותר, של חפצים ואביזרים שמהותם יופי ואווירה, אל מול ההכרח בשמירה על הפונקציונליות של החדר.

עם זאת, גם בבתים קטנים שבהם קיים חדר רחצה אחד, המשרת מספר דיירים ואמור לאפשר לכולם להשתמש בו בנוחות רבה על בסיס יום יומי, ניתן להקנות לחדר אווירה מפנקת ונעימה, בבחירה נבונה של גוונים ובהצבת המתקנים ההכרחיים – כלים סניטריים, ארון אמבטיה וכדומה – במקומות בתוך החלל באופן שימצה אותו בצורה הטובה ביותר.

כיצד נדע אם נצטרך מעצב פנים או מלביש לבית?

אם אתם מתכננים שינוי הכולל חלוקה של החלל, הריסת ובניית קירות, שיפוץ חדרי אמבטיה, שינוי נקודות חשמל ואינסטלציה וכד' – אתם זקוקים למעצב פנים. אם אתם מעוניינים לרענן את מראה הבית באמצעות צבע, החלפת פריטי ריהוט, טקסטיל וכד' – איש המקצוע המתאים לכם ביותר הוא מעצב פנים המספק בין היתר שירות "הלבשת הבית" או "מלביש בית" שהוא בוגר קורס ל"הלבשת הבית".

ובכל מקרה, סגנונות של עיצוב פנים הם עניין של העדפה ולפעמים דווקא בחירות מקריות ואקלקטיות, הן שהופכות את היצירה הזאת לשלמה באמת. עיצוב פנים והלבשת הבית הם תהליכים שיש להתאימם מבחינה פיזית ורגשית אל בני האדם שמבלים את חייהם בתוכו, לכן הקשר בין המעצבת אל הדיירים הוא חלק בלתי נפרד מהצלחתו של המסע הזה.

מעוניינים בהום סטיילינג? הגעתם למקום הנכון! לחצו כאן להשארת פרטי התקשרות לייעוץ ראשוני ללא תשלום עם מזית פלאצ'י, מעצבת פנים והום סטיילינג מקצועית בעלת מוניטין וניסיון רב שנים ותעצבו את בית חלומותיכם!

לשיחת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו

Call Now Button דילוג לתוכן