Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / כל מה שחשוב לדעת על עיצוב חלל מגורים: כך תעשו את זה נכון! 
עיצוב חלל מגורים

כל מה שחשוב לדעת על עיצוב חלל מגורים: כך תעשו את זה נכון! 

עיצוב חלל מגורים, נחשב למשימה שדורשת התאמה אישית ואופטימלית לדיירים. המטרה מעבר לעיצוב היא לאפשר לדיירים להרגיש בבית ולהתאים את החלל לצרכים שלהם. המשמעות בתהליך תכנון ועיצוב חלל מגורים שכזה, היא יצירה מדויקת של הסביבה האינטימית שלב אחר שלב, תוך בחירת הסגנון העיצובי הנכון, התאמה מדויקת לצרכים האישיים של כל אחד ואחת מדיירי הבית – באופן שיאפשר להם לנוע בכל חלקי הבית בנוחות מירבית ולהרגיש את השלווה והביטחון שהוא משרה עליהם. אז אילו אתגרים טומן בחובו תהליך עיצוב חלל מגורים? מהו עיצוב דירות קבלן? וכיצד תעצבו חלל מגורים קטן? כל המידע בהמשך!

מהם האתגרים בתהליך עיצוב חלל מגורים?

כל דירה טומנת בחובה מאפיינים ספציפיים מבחינה מבנית, מהם נגזרים גם האתגרים השונים של תהליך עיצוב הפנים שלה וגם התאמת המבנה לצרכים שלכם. יש מספר אתגרים שחשוב לקחת בחשבון בזמן תהליך העיצוב :
1. הכנה מראש של תקציב תוך התאמתולצרכים והעיצוב.כמובן שניתן לחרוג מהתקציב אבל חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק.
2. להתחשב בכל דיירי הבית, גם הקטנים שביניהם. אל תשאירו אף אחד מחוץ לתמונה ותנו לכולם להרגיש חלק מהתהליך.
3. חשוב להתייחס למקומות איחסון ולהתאים אותם בצורה פונקציונאלית  לקונספט העיצובי של הבית .
3. התייחסו לבתי קרקע רחבי ידיים ולדירות קטנות באותו האופן מבחינת האתגר. לפעמים דירות קטנות של כמה עשרות מטרים מרובעים יהיו מאתגרות יותר לעיצוב ותכנון – לכך נתייחס בהמשך.

בפועל, נראה שהיצירתיות היא שם המשחק, כך למעשה עם "יציאה מהקופסה" וחשיבה שהיא קצת אחרת, ניתן להפיק את המיטב מכל חלל. ההתייחסות למבנה כאל סוג של קנבס עליו "מציירים" את פנים הבית, היא הדרך הטובה ביותר לייצר ממנו מקום שבאמת נעים לגור בתוכו ושמשרת בצורה האופטימלית את אלה שגרים בו.

עיצוב דירות קבלן: למצוא את הסגנון האישי

ישנה נטייה של רבים להירתע מהמושג "דירת קבלן" ומהאופן שבו, לכאורה, דירות בפרויקטים קבלניים מעוצבות בצורה זהה ואינן מותירות מקום לאמירה האישית. כמובן שהדבר אינו נכון, כיוון שמטרת התהליך של עיצוב בתוך דירות קבלן, היא להשתמש בקיים ולהוסיף לו את הריהוט, האיבזור והטקסטיל הנכון, על מנת להשאיר ברקע את המאפיינים ה"גנריים" של הדירה ולהביא אל הפרונט את החלקים שראוי כי יקבלו מקום דומיננטי יותר.

לצורך הדוגמה, גם סלון בדירת קבלן חדשה בבניין רב קומות שבו הדירות דומות במבניהן זו לזו, יכול לקבל מראה חד פעמי, כאשר בוחרים להניח בו את ספה בעלת גוון ייחודי ומפתיע אשר בולטת אל מול הכורסאות שסביבה, או שידה עם טקסטורה ופרזול אמנותי, שמקנים לה ויזואליות עתיקה וקלאסית. גם לתאורה יש תפקיד מהותי ביצירת תחושה בתוך החלל, כך שהבחירה בגופי תאורה מסוימים ומיקומם בסלון או בחדרים, משפיעה באופן ישיר על האווירה והיא כשלעצמה מהווה סוג של "פריט עיצובי".

גם בעיצוב דירות קבלן יש לא מעט אתגרים – הנה כמה מהם:


1. במידה ותרצו לעשות שינויים בדירה מומלץ לבצע את השינויים לפני יציקת הקומה כך שהשינויים יהיו הרבה יותר זולים.
2. חשוב לבדוק מה הצרכים שלכם והסגנון שלכם לפני התחלת הבניה .
3. בדירות קבלן יש לו"ז מוגדר ומאד חשוב לעמוד בו על מנת לקבל את כל מה שתרצו.

האתגר של עיצוב חלל מגורים קטן וכיצד מתמודדים עימו?

חלל מגורים קטן מימדים יכול להוות אתגר עיצובי ולו בשל הרצון למקסם את השימוש בחלל ולייצר נוחות ותחושת מרחב, גם אם אין מספיק ממנו, לכאורה. אם משתמשים בצורה נבונה בנתוני המבנה ולא מעמיסים עליו יתר על המידה, ניתן להרגיש את המרחב והנוחות אפילו כאשר המטראז' של החלל הוא מצומצם יחסית.

בחירת ריהוט ואבזור "בפינצטה" באופן המתאים במדויק לצורכי הדיירים, לרבות חפצי הנוי והטקסטיל, היא המפתח ליצירת חלל מגורים שנעים לנוע בתוכו. משחקים ויזואליים של שקיפות וגוונים בהירים שמעניקים תחושה של גודל, מפצים על החסרונות בחלל מגורים קטן שכזה ועשויים להפוך אותו לפנינת עיצוב של ממש.

לשיחת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו

Call Now Button דילוג לתוכן