Blog

מזית פלאצ'י | מעצבת פנים / כללי  / היסטוריית פלטת הצבעים בעיצוב חלל מגורים ומסחרי.
היסטוריית פלטת הצבעים

היסטוריית פלטת הצבעים בעיצוב חלל מגורים ומסחרי.

לצבעים יש השפעה רבה על החיים שלנו והם יוצרים מרחב לחוויות טובות.
כשמסתכלים אחורה בזמן אפשר לראות שלכל עשור יש השפעה על הצבעים שעיצבו את התקופה ובהתאם עיצוב חללים מסחריים ומגורים. במאמר זה נדבר על היסטוריית פלטת הצבעים בעיצוב חלל המגורים והמסחרי.

ולפני הכל 2024 !


המעבר משנת 2023 לשנת 2024 הביאה את חברות הצבעים לבחור בצבעים נינוחים רגועים ורכים יותר..
נירלט בחרו בגוון חול עם נגיעה רכה של פודרה אדמדמה שמספרה NRC129
טמבור בחרו בצבע dry gold מספר T0647   שיש בו נגיעה זהובה וחמימה
ופנטום העולמית בחרה בגוון peach fuzz לעתיד רגוע ונעים יותר

במהלך העשורים, ההחלטה על פלטת צבעים להלבשת הבית או המשרד השתנתה בהתאם לתקופה:

1950

סוף מלחמת העולם השנייה עוררה אופטימיות ורצון ליצור את בית החלומות . הבחירה בעיצוב הבית הייתה בצבעים מרגיעים ורכים :  צבעי פסטל כמו ורוד בייבי, טורקיז, ירוק מנטה וגווני אפרסק.

1960

שנות ה 60 הייתה תקופה שהמגמות בה השתנו מתחילת העשור ועד סופו. אחת הבולטות שבהן הייתה תרבות ההיפי שהתאפיינה באהבה, שלום ואנשים שרצו להביע את עצמם גם דרך צבעים. הצבעים שבלטו היו חזקים, מרהיבים ולפעמים גם שולבו עם דפוסים גיאומטריים בשחור לבן ליצירת אפקט פסיכודלי.

בתקופה זו גוונים של כתום עז, ירוק אפונה, צהוב שימשי ומגנטה הופיעו בעיצוב חללים מסחריים, עיצוב חלל מגורים, אופנה, גרפיקות ועוד.

1970

חוסר היציבות של שנות ה 60 , ותנועת ילדי הפרחים  הביאו לגישה עם רצון לנוחות וקרבה לטבע. כל אלו הובילו לבחירה בגוונים של בז', חום אדמה, אבוקדו וצהוב חרדל.

1980

שנות ה 80 התאפיינה בפריחה כלכלית , MTV החלה לשדר סרטוני מוזיקה, תוכניות ספורט, ופרסומות צבועניות וטלפונים הפכו לנפוצים יותר .כל אלו הובילו לשימוש בצבעים חיים ושמחים יותר: ורוד, כחול קובלט, סגול וצהוב חמניות.

1990

אחרי שני עשורים של צבעים תוססים שנות ה 90 הביאה איתה מעבר לצבעים מאופקים יותר וכך ראינו בעיצוב מרפאות וקליניקות או אפילו עיצוב חלל מגורים צבעים כמו ירוק יער, סגול שזיף , שחור ואדום עמוק.

2000/2010

שנת המילניום  הביאה איתה צבעים מגוונים חלקם מרגיעים כמו חום בהיר, גוונים של לבן, כחול אפור וכחול ירוק. וחלקם שקטים ונקיים יותר כמו אפור קריר וגריג' (שילוב בין אפור ובז') שהפך לפופולרי מאד.

2020

גוון השמפניה החליף, את האפור ששלט בעולם העיצוב שנים קודם לכן. הרצון היה לגרום שגוון זה יגרום לתחושה של חמימות בחלל

מצד שני צבעי הפסטל נשארו עדין טרנדים. הם יצרו סביבה נשים עם שיק מושלם. ואליהם הצטרף בצורה עדינה ומושלמת צבע הזהב..

סיכום היסטוריית פלטת הצבעים עם מזית פלאצ'י: מעצבת פנים והום סטיילינג

מזית פלאצ'י, מעצבת פנים והום סטיילינג לחללים מסחריים ופרטיים, מומחית בתכנון חללים , בנית קונספט עיצובי מותאם ללקוח ובהלבשת החלל . לסטודיו פרויקטים שונים בתכנון ועיצוב דירות קבלן, עיצוב קליניקות, עיצוב מכוני יופי ואסתטיקה, עיצוב מרפאות שיניים  ועוד. מזית פלאצ'י בוגרת לימודי עיצוב בסטודיו B6 ובעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. צרו קשר לייעוץ ראשוני ללא תשלום! בהצלחה!

לשיחת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו

Call Now Button דילוג לתוכן